22 Şubat 2015 Pazar

BAHARIN GÜLLERİ AÇTI







Bugün Neşe ve Refik Akbulut ailesine çaya davetliydik. Aslında uzun zamandır davet alıp , bazı nedenlerden dolayı  icabet edemiyorduk.

Akbulut ailesi , Emin Ongan hocamızın otuzuncu vefat yılı nedeniyle düzenlenen konsere geldiler. Açıkcası  çok sayıda müzik üstadını  , eski arkadaşlarımı  ve  Akbulut ailesini  karşımda görünce müthiş heyecanlandım  ve istediğim performansı sergileyemedim.

Kolay değil yıllar sonra sahneye çıkmak ,  kolay değil Refik Akbulut ve diğer üstadlar karşısında şarkı söyleyebilmek.

Rekif Akbulut benim Üsküdar Müsiki Cemiyeti’ndeki ilk repertuar hocamdı.Eminim bugün de öyledir,  o zamanlar şarkıların icrasında öğrencileri başka aleme götüren , edebiyat bilgisi çok yüksek , güzel şarkı söyleme tekniklerini  mükemmel  uygulayan beyefendi bir insandır.

Her makamı çok güzel okur ancak hüzzam makamının  tam bir uzmandır. O billür sesinin şarkının notalarına gidip , geldiğini hissederdiniz.

Küçük yaştan beri aldığı eğitimler , olağanüstü yetenekleri ve nefis sesi nedeniyle devrin önemli dini ve dindışı müzik  icracılarındandı. Özellikleri nedeniyle TRT kurumunda ses sanatçısı  ve yönetici olarak  uzun yıllar görev yaptı.

ÜMC ‘de öğrencilik yaptığım dönemde birçok eseri Refik beyle birlikte geçtik ;

Ömrüm seni sevmekle nihayet bulacaktır..
Seni sesini gözlerinin rengini...
Avuçlarımda hala sıcaklığın var.....
Yalancıdır hep aynalar, gir kalbime gör kendini....
Gecenin mabedini aşkıma örtüp sarayım....
Hocamız Emin Ongan’ın şarkıları ve niceleri...

Genç ve ataktık o zamanlar , herkes meşhur olmak , kendini göstermek derdindeydi

Bende bir şarkı hazırladım ; Sadettin Kaynak’ın hüzzam  eseri ;

Gönlüm seher  yeli gibi  daldan dala essem diyor 
Çoşsam  bahar seli gibi  setler yıkıp  geçsem diyor

Oldukça güzel okumuştum. Kendimi beğenmiştim. Hani derler ya, makamıyla, ses özellikleriyle şarkı bana tam oturmuştu . Refik hocamız da beğenmişti.....

Sağolsun Refik bey , Emin hocaya bilgi vermiş ve hocamızda beni konser kadrosuna almıştı.

O dönemler Emin Ongan’ın konser programında yer alabilmenin benim için önemini  anlatmaya gerek yok.

Büyük işti büyük......

Konser bitti , hocamız da beni beğenmişti. Sınıf geçme sınavına girmemi istedi Emin hocamız.
Bugün yönetim odası olarak kullanılan odada Emin Ongan ve ben !!! Tecrubesiz, heyecanlı ..
Okan ne okuyacaksın ? diye sordu büyük hoca...

Akşamın olduğu yerde bekle diyorsun gelmiyorsun.
Çünki seni çok sevdiğimi biliyorsun gelmiyorsun.
Mevsimler gelip geçiyor , sen gülüyorsun gelmiyorsun.
Çünki sen çok sevdiğimi biliyorsun gelmiyorsun.

Şarkıyı Refik hocadan öğrenmiştim.  Hüzzam makamını bir başka okurdu Refik hocamız. Şarkının bütün derinliğini gösterirdi.  Heyecanlı da olsam hata yapmam pek olası değildi. Usul vurarak güzel okudum. Emin hocamız sınıf atlattı.

Çocuklar gibi şendim diyeceğim o gün... Gençliğe ilk adımını atmış çocuktum zaten...

Refik Akbulut ile geçtiğimiz güzel bir hüzzam şarkı daha vardır ;
Bahar oldu beyim evde durulmaz , bu mevsimde Çemenzar’e doyulmaz.
Çemenzar  çimenlik , yeşillik anlamında kullanılmıştır. Çemenzar ayrıca  Göztepe’nin yakınında çimenlik bir yermiş. Şimdilerde durağı var ancak yeşillik tükenmiş.

Bahar gelince insanlar , birçok yeşil alan gibi Çemenzar’e giderlermiş...
İki gün önce  Cemre düştü. Baharın habercisi....
Evde oturmanın bir alemi yok... Hazır karda  bitti....

Yaklaşık bir yıldır bende evdeyim.  Artık baharın bu güzel havasına kendimi kaptırma zamanı geldi....

Yarın yeni bir işe başlıyorum....

Benim için farklı bir başlangıç  olacak. Ümit ederim  baharla gelen oluşum yeni şirketime , bana , aileme , çevreme hayırlar getirir....

Lokum gibi tatlı günler olsun diyeceğim ama şeker tehlikesi var o nedenle güzel geçsin diyelim yeterli olur herhalde.....

Ön yargısız ve iyi niyetle başlayacağız..

Risk var mı ? Risk her zaman olur...  Malum , gülün ömrü az olur.... Konu bahar olunca insanın aklına gelmiyor değil.

Gönlüm  bahar başlangıcındaki bu güzel günlerde neşeli bir  şarkı okumak istiyor.
Musade ederseniz  şarkının sözlerini biraz değiştireceğim ;

Baharın gülleri açtı yine mahsundur bu gönlüm   yerine
Baharın gülleri açtı hep  neş’elidir benim  gönlüm .

Başarılı ve mutlu olmam için dualarınız , güzel dilekleriniz hep daim olsun....

www.okanyasan.blogspot.com
www.okanyasan.com




Hiç yorum yok: