17 Şubat 2015 Salı

HACI HACIYI MEKKE'DE BULUR







Başımla gönlümü edemedim eş
Biri yüz yaşında biri yirmi beş
Başım dedi dinlen,gönlüm dedi koş
Başım dedi durul, gönlüm dedi çoş

                                    Celal Sahir

Emekli olalı  yaklaşık bir yıllık süre geçti. Bu süre içinde gezdim , dolaştım, çeşitli  kurumların eğitim programlarına , konferanslara , panellere katıldım , yazı yazdım.

Geçen zaman , dünya görüşümü biraz daha farklılaştırmak için güzel fırsat oldu . Sanal dünya arkadaşlığından bir beklentim  hiç olmadı  yok ancak  hayatımdaki  arkadaşların , tanıdıkların gerçekten  değerli olup olmadığını anlamak  için fırsat oldu.

Yani zaman,  güzel bir okul oldu benim için ....

Geçen sürede  emeklilik denen tanımı bir türlü kendime yakıştıramadım.

Emeklilik bir meslek mi ? Herhalde değil.

İşiniz nedir diye soranlara emekliyim diye cevap vermek bana garip geldi. Zaman zaman işsizim diyordum, ona da çevrem musade etmedi.
Linkedin sosyal paylaşım sitesinde  tanıma devletten avanta para alan kişi tanımına giren pensioner dedim onuda sevgili  Mete kardeşim itiraz etti. Avustralya’ da uzun yıllar yaşadığı için İngilizcesi çok iyidir. Kasten mi yazdın diye sordu.  İngiltere’de işsiz kişilere devlet yardım eder ve aylık bir para öder. Ben kendimi biraz onlara benzettiğim için kelimeyi öyle seçmiştim. Mete beğenmedi olur mu öyle şey  ? Hiç olmazsa danışman anlamında consultant   yaz  dedi, bende öyle yazdım ancak soruyu da sordum.

Danışman kime denir ? Danışman ne iş yapar ?

İşini geliştirmek isteyen kişi ve kuruluşların, işi bilenden , işin gelişimine destek almaktır diye tanımladı , Mete kardeşim.

Hemen  ikinci soruyu patlattım.

Peki işini gerçekten geliştirmek isteyen kişi veya kuruluş var mı ?
Bu kuruluşlarda böyle bilinç oluşmuş mu?
Sözün kısası sevgili arkadaşım talep var mı , talep ?

Sevgili Mete bir şey diyemedi.  Cevabı ben verdim. Genelde cevabını bildiğim soruları sormak huyumdur.

 ‘’ Hacı  hacıyı  Mekke’de ihtiyacı olan destek verecek adamı anında bulur.’’  Böyle bir durum olmadığına göre demek ki ihtiyaç yok. Benim de ihtiyacı olmayan adamlarla işim olmaz dedim.

Neyse biz emekliliğe geri dönelim !!!!
Bazı emekliler de benim gibi , bir türlü gerçek emekliliğe dönemiyorlar.
Emekli oluyorlar , jubile yapıyorlar tekrar sahalara dönüyorlar.

Michael Jordan kaç kere döndü tam hatırlayamadım.

Beşiktaş’lı  meşhur futbolcu  rahmetli Yusuf Tunaoğlu futbolu bıraktı , tekrar döndü. Son defa futbola döndüğünde kendisi ile aynı takımda oynamak şansını bulmuştum. Müthiş futbolcuydu. Allah rahmet eylesin......

Demek ki bazı kişiler için dönüş talepleri oluyor.

İşte o dönüş kararı için Celal Sahir’in dizeleri aklıma geldi.

Başım dedi dinlen, gönlüm dedi koş....

Gönlüm hep koşmak istedi. Sanırım gönlüm , başıma üstün geldi.

Anlaşılan benim de emekliliği unutup , sahalara dönme zamanım geldi...

Ümit ederim ,  bir yerimi   kırmam...

Hiç yorum yok: