14 Şubat 2017 Salı

ÇİNLİ KIZ



İnsanın kendini geliştirmesi güzeldir hele hele yaşlar ilerlemeye başlayınca kendine en ufak bir katkı , büyür büyür kocaman olur..
Sanırım 5-6 yıl önceydi. Üç arkadaş İngilizce lisanını geliştirmek istedik . Üçümüzde çeşitli vesilelerle yurtdışında eğitim almış , günlük hayatımızda yabancı dili kullanan ancak daha iyisi olsun diye gayret sarfeden insanlardık. Hayatımız için farklı bir alternatif oluşturmak yararlı olacaktı . Lisan geliştirmenin yanında haftasonları kendimize bir uğraşı olacaktı .
İnsanlar Cumartesi ,Pazar sabahları evinde uyurlarken biz neredeyse güneşin doğuşunu seyredecektik . Çoğu insan yatağından kalkarken biz günü yarılayacaktık..
Bu anlayış içinde bize uygun bir lisan eğitim kurumuna kayıt olduk ve yaklaşık bir yıl eğitim aldık. Lisan seviyemizin artmış olması bizi mutlu ediyordu. Derken sona yaklaştık ve bütün seviyeleri tamamladık..
Kursun devamı için yönetimle konuşup ilave sınıf açıp açamayacaklarını sorduk. Tek bir ön şartımız vardı o da eğitimcinin ana dilinin İngilizce olmasıydı .Eğitim kurumunun o gün için hazırlığı yoktu…Bizden belli bir süre musade istediler… Biz hazır olursak size bilgi verelim dediler…
Sonunda güzel haber geldi… Eğitmeni bulmuşlardı …
Tanışma gününü heyecanla beklerken , bizide bir sürpriz bekliyordu..
Eğitmen çekik gözlü Çinli görünümündeki bayandı…
Şasırmıştık ancak sonraları alıştık . Amerika’da , İngiltere’de ana dili İngilizce olan bir çok Çin’li , Hint’li , Afrika’lı vardı. Hatta yıllar önceki lisan hocam Oxford mezunu Hint asıllı bir İngilizdi….
Hocamız son derece akıllı , ana dili İngilizce olan avukattı. Çalışmasına ara vermiş belli süreliğine Türkiye’ye gelmişti.
Ülkeyi kısa süreliğine gezmiş , İstanbul’u ve yakın çevresini biliyordu..
Kısa sürede kendisiyle olumlu ilişki kurduk..
Bazen kendi aramızda yaptığımız Türkçe espirilere bile eşlik etmeye başladı .Son derece zekiydi…Acaba Türkçe biliyor mu diye şüphe etmedik değil…
Biz gene aramızda espiri yaparken arkadaşlara bir duyumumu paylaştım ; İngilizce eğitim verdiğini iddia özel okullardan biri eğitmenlerinin saçını sarıya boyatıp İngiliz diye yutturuyormuş istermisin bizim hocada çakma İngiliz olsun diye espiri patlattım. Arkadaşlar doğal olarak güldüler. Bizim güldüğümüzü gören hocamız gülümsemeye başlayınca işkillendim ve arkadaşlara yoksa hocamız bizi anladımı diye sordum…
Eğitimin ortalarına gelmiştik . Güzel bir Pazar sabahı okula geldim. Hocamız beni bekliyordu… Birden ağlamaya ve Türkçe konuşmaya başladı….
Şaşırmıştım…. Benden daha düzgün Türkçe konuşuyordu…
Okan bey , sizden çok özür dilerim. Sizi kandırdım. Ben aslında Kayseri’de doğdum .Üç yaşımda ailece İngiltere’ye gitmişiz , İngiliz vatandaşı hukukçuyum ancak İngiltere’de avukatlık uzun süre aldığı için boşluk zamanını çalışarak geçirmek istedim . Bu firmanın ilanını gördüm ,başvuru yaptım ancak özel bir sınıf olduğu , öğrencilerin ön şartı olduğu bu nedenle kendimi İngiliz olarak tanıtmam gerektiğini söyledir. Sizin sarı saçlı İngiliz hocası hikayenizi duyunca kendimden utandım ve istifa ettim dedi ve özür diledi..
Aslında bizim ön şartımız İngiliz değil ana dili İngilizce olan birisiydi ve bu şart karşılanıyordu. Bizim için sorun yoktu ancak hocamız insanları daha fazla kandırmak istemediği için istifa etmişti..
Olay duyulunca firmada yönetimsel sorun ve bazı değişiklikler oldu..
Onurlu insanlar vicdan muhasebesi yaparak istifa ediyorlar..
Ülkenin birinde her türlü yalan ,dolan, talan olmasına rağmen kimse istifa etmeyi düşünmüyor…
Bari onlar da bir HAYIR yapsınlarda ülkeye huzur gelsin.

Hiç yorum yok: