23 Haziran 2016 Perşembe

İŞTE ÖYLE BİR ŞEY






Facebook denilen mecra uyuşturucu etkisi gösteriyor ,bir türlü bırakamıyorsun.
Kocaman Dünya'da birey olarak kendini önemsiyorsun ,iyi hissediyorsun.
Bazen sapla samanı karıştırıp etrafa rezil oluyorsun .
Mantıkla ,duygular karışıyor kendini ifade edemiyorsun.
Sonunda birşeyler söyleceksin ancak bulamıyorsun. Yazmayı bırakayım , zamanın sessizliğinde kaybolayım diyorsun ...
Ne diyeyim ;
İşte öyle bir şey.....
Rahmetli babam 1914 yılında Amasya'ın bir köyünde doğmuş. Henüz Osmanlı İmparatorluğu zamanı . Bursa ,Edirne , Manisa gibi şehzadeler , sadrazamların şehri .
Babam üç yaşında yetim kalmış . Okul zamanı gelmiş , bu önemli şehzadeler şehrinde yakında okul bulamamışlar. En yakın ilkokul yürüyerek üç saat. Arkadaşları gibi okuyamamış , okuma yazma oğrenememiş...
Askerliği yapanlar bilir ; birliklerde dersaneler vardır okuma yazma bilmeyenlere orada bazen keyifle bazen sopayla öğretirler... Benim zamanımda okur yazar olmayan çok sayıda er eğitim alırdı. Eminim bu okullar askerde hala devam ediyordur...
Benim babam yarım yamalak okuma yazmayı orada öğrenmiş...
Cumhuriyet Türkiye'sinde....
Yarım yamalak okuma yazmasıyla iş bulup , hayat kurmuş..
Cumhuriyet Türkiye'sinde..
Eğitim malesef tarih boyunca memleketin en büyük sorunu olmuş..
Aslında bunu Osmanlı ,Cumhuriyet ,Yeni Türkiye ayırmak da doğru değil...
Doğru değerlendirecek ve üzerine gideceksin....
Doğru tespit ülkede ortalama eğitim süresi 6,5 yıl..
Doğuda okur yazar olmayan 18 yaş üzeri kişilerin oranı %20..
Yüzyıllardır bu eğitim işini çözememişiz.
Bugün İngiltere'de EU ile ilgili referandum var...
Bir Allah'ın kulu çıkıp beş çoban , bir üniversitelinin oyuna eşit midir diye soruyor mu ?
Türkiye'de soruyorlar mı ? Evet..
Peki bu hangi ihtiyaçtan doğuyor ? Söyledikleri doğru , kabul edilebilir mi ? Söyleyen kim ?
Tabi ki söyleyenler de insanların Allah katında eşit yaratıldığını , demokrasilerde her bireyin bir oy hakkı olduğunu bilen eğitimli kişiler..
Söylenenler tamamiyle ironi... Söyleyen de biliyor.... Parmak hesabını en az benim kadar biliyorlar....
Esas sorun bireyin sayısı değil , donanımlı olması...
Esas sorun ülkemizdeki insanların bir kısmının birey özelliklerine kavuşamaması...
Devletin görevi insanları , birey haline getirebilmektir...
Onlar için değil ,devletin devlet olmak özelliğini kazanması ve sürekli hale getirebilmesi için.....
Onun için, İngiltere seçimlerinde kimse beş çoban , bir insan hesabı yapmıyor...
Onun için ,Türkiye'de bir insan , bir insan mı ? Sorusu soruluyor ...
Onun için ,sanatçı bu ülke için önemlidir...
Onun için siyasetçinin siyaset yapamadığı düşler ülkesinde sanatçı siyasi mesaj verir....
Onun için , parmak hesabı yapılan ülkede gönül hesabı neden yapılmaz diye sorarlar...
Siyaset mi istiyorsunuz ? Hemde sanatçıdan. Alın size mesaj...
Kim okurdu , kim gezerdi , bu düğümü kim çözerdi.
Koyun kurt ile gezerdi , fikir başka başka olmasa...
Aşık Veysel, çakalların dünyasını anlatıyor. Bu siyaset değil midir ?
İşçisin sen işçi kal , giy dedi tulumları ...
Cem Karaca , Allah'ın eşit yarattığı insanlara yapılan sınıfsal ayrım için baş kaldırıyor.... Bu siyaset değil midir?
Sen yanmazsan ,ben yanmazsam ,biz yanmazsak..
Nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa.....
Nazım Hikmet , aydınlığa çıkmanın bir bedeli olduğu ,bunun da ancak birlikte yapılabileceğini anlatıyor.... Bu siyaset değil midir ?
Konuşmuşlar ,yazmışlar , haykırmışlar ,şarkı olarak ifade etmişler..
Korkmadan ,yılmadan.....
Düşüncelerimizi ,duygularımızı yeterince ifade edemediğimiz düşler ülkesinde birşeyler söylemeye çalışıyorlar. Hemde bıkmadan , usanmadan....
Nasılsa siz anladınız onu...
İşte öyle bir şey....
Şimdi şiiri okuma ve kısık sesle şarkıyı dinleme zamanı..
Seni düşündüm dün akşam yine
Sonsuz bir umut doldu içime
Birde kendimi düşündüm sonra
Bir garip duygu çöktü omzuma
Hani ıssız bir yoldan geçerken
Hani bir korku duyarda insan
Hani bir şarkı söyler içinden
İşte öyle bir şey
Hani eski bir resme bakarken
Hani yılları sayarda insan
Hani gözleri dolarya birden
İşte öyle bir şey,işte öyle bir şey
Seni düşündüm dün akşam yine
Sonsuz bir huzur doldu kalbime
Birde kendimi düşündüm sonra
Bir garip bir duygu çöktü omzuma
Hani yıldızlar yanıp sönerken
Hani bir yıldız kayar da insan
Hani bir telaş duyar ya birden
İşte öyle bir şey
Hani bir yağmur yağar da bazen
Hani gök gürler ya arkasından
Hani şimşekler çakar peşinden
İşte öyle bir şey,işte öyle bir şey

İŞTE ÖYLE BİR ŞEY...
İŞTE ÖYLE BİR ŞEY...

www.okanyasan.com
www.okanyasan.blogspot.com
@okanyasan58
@77yalova ........

Hiç yorum yok: