6 Aralık 2015 Pazar

KANDIRILAMAYACAK KADAR KANDIRILDIM





Üsküdar Balıkçılar çarşısındaki  taze balıkları görünce balık alayım istedim.
Vaktim sınırlıydı dönünce alırım dedim kendi kendime..

Dönüşte beğendiğim yerde balık kalmamıştı,  bir başka balıkçıya gittim orada da fena değildi balık. Pazarlık yaptım . Balıkçı  tabağı daldırdı ,  alttan balığın küçüğü çıkmaya başladı.
Klasik balıkçı oyunu balığı paçal yapmış , büyükleri öne küçükleri alta koyarak bizi kandırmak istiyor.
Vazgeçtim deyince satıcı kaba  bir iki tane büyük attı anlaştık.
Balık alırken bazı konulara dikkat etmek gerekiyor..

Tazelik zaten ön şarttır buna ilave olarak sabah balığını çok tercih etmem çünkü balıkçılar bir önceki gün satılmayan balığı sabah verirler.Sen taze olduğunu zannedersin. Bu nedenle öğleden sonra balığı en iyisidir. Tabiki sürümü çok balıkçı tercih etmen gerekecektir. Örneğin Kadıköy Çarşı'daki Marmara Balıkçı'sı...

Uyanık balıkçı altlara küçügünü , üstlere büyüğünü koyarak paçal yapmaya çalışır seni kandırdığını zanneder. Böylelikle müşteriyi kaybeder. 

Benim favorim İçerenköy Metro'dur istediğin büyüklükteki balığı elinle seçersin... Gönlünce....

Aslında balığın büyüğü kadar küçügü de makbuldür....
İstavrit yerine küçük kıraça...
Barbun yerine küçük tekir..
Marmara hamsiyi yerine daha küçük olan Karadeniz hamsisi...

Malesef çoğu balıkçı küçüğü ve büyüğü ayrı ayrı ve farklı fiyattan satacağına kısa süreli kar peşinden koşarak ,güveni kaybetme riskini almayı  tercih etmektedir...
Kültürümüz ,yapımız kötüyü gizleyip dışarı farklı görüntü vermeyi tercih eden insanlarla dolu....

Çocuğunu gösterip dilencilik yapanlar....
Bir taraftan kızı satan diğer taraftan  iyi babalık , namusluluk taslayan babalar ....
Karısını dövüp ,evden atan ama düzgün görünümlü kocalar. ...
Aslında cehaletin tam göbeğine oturmuş ama dışardan gazel okuyan hacı , hocalar...
Despotluk yaparak iyi yönetici ,patronluk görüntüsü vermeye çalışanlar..
Camiye gidip ama aklında her türlü fırıldak dönen zavallılar...

Artık yeter siz sadece kendinizi kandırın !!!!
Ben artık kandırılamayacak kadar kandırıldım..

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Okan beyciğim merhaba;
Sosyal aktivitelerinize söylenecek hiçbir şey bulamıyorum..ALLAH NAZARDAN SAKLASIN..Sizi takip etmek bile insanın ufkunu geliştiriyor..Bu arada düşünenlerin düşüncesi kısmında yer alan görüşlerinizide zevkle okuyor ve tesbitlerinize aynen katılıyorum..Bu sefer yorumladığınız ''kandırılmayacak kadar kandırıldım ''yazınızıda çok beğendim..Ancak katılırmısınız bilmiyorum,yaşadığımız sürede ,konusu ne olursa olsun kandırılmaya devam edeceğiz..TÜM TECRÜBELERİMİZE VE KANDIRILMAMIZA RAĞMEN..Belki bunu günler,aylar hatta yıllar sonu anlıyacağız...
DAHA AZ KANDIRILACAĞIMIZ BİR YAŞAM ÜMİDİ İLE ...
SEVGİ VE SAYGILARIMLA...
V.ÜGE