10 Aralık 2016 Cumartesi

VATANSEVER




Geçmiş zaman , araçlar prim yapıyor ,mal yok.
Bilecik'te bir bayim vardı sabah dükkanına girdim. Gündemi konuşmaya başladığımda '' Müdürüm siz bizleri pek tanımazsınız , biz iyi tüccarız .Dün içmediğimiz işkembe çorbasını sabah müşteriye satarız '' diye deyim kullandı. Belli ki iyi satıcıyız anlamında yöresel bir kullanım.
Gün oldu , devran döndü primli malın yerini satılamayan mal aldı.Bizim yetenekli satıcı çeşitli nedenlerden dolayı rekabet edemedi çok kısa sürede battı...
Onun iyi satıcılığı falan palavra çıktı..
Ne zaman Bilecik'ten geçersem mutlaka otoyoldan ayrılır , şehre girer, adamın eski dükkanına bakar ve ders çıkartmaya çalışırım...
Şartlar uygunken herkes satıcı , önemli olan şartlar zorluyken satabilmek..
Şu doviz bozdurma anonsu yapılma mantığını hiç anlamıyorum doğrusu...
Ekonomide kaidedir ,tren kalkarken bineceksin tren yavaşlarken ineceksin...
İllaki birilerinin gazına gelmeye gerek yok... Orada burada dekont göstermeye gerek yok... Ekonomi kendi yatağında akar onu kolay kolay değiştiremezsin.
Ağacı keser , erozyonu durduramazsan su akıp gider.
Şimdi suçlu nehir mi ? Ağacı kesen mi ?
Şimdi benim de içimden bozdurduğum dovizin dekontunu göstermek geliyor ama vazgeçiyorum...
Döviz üst seviyeye gelmiş , bozdurup ve dekontunu göstermeden değeri azalmış hisseye dönüyorum , Zaten 1,8 milyar dolar piyasadan çıkmış. Bana sadece birkaç ay beklemek düşüyor..
Diğer anlamda olta atılmış ,balığın tutulması bekleniyor...
Hadi bana rantçı diyorlar ,kabul ediyorum.
Peki dövizi bozdurup , dekontları havada sallayanlara ne diyorlar ?
Vatansever ....

Hiç yorum yok: