24 Nisan 2021 Cumartesi

KARPUZCU AHMET

 


Nasıl edem , nasıl edem ? Başım alıp nerelere gidem ?

Malatya'lı Ahmet , Karpuzcu Ahmet , Nayloncu Ahmet , Manav Ahmet , Kabadayı Ahmet , Eksperler kralı Ahmet , Türkücü Ahmet...

Malatya'dan göç eden bir ailenin büyük oğlu Ahmet'in hikayesi...

Yolumuz lise döneminde kesişti. O arka sıraların sessiz çocuğu ben ise sınıf başkanı.....

Ekonomik durumu nedeniyle maçlarda naylon satardı , su satardı bazen mandalina , portakal....

O dönemler okullarda münaza yapmak önemliydi . Gruplar kurulur , sözcü seçilir ve tartışılırdı... Gene böyle bir münazarada Ahmet'in sözcülügünü yaptığı grup sanat benim sözcülüğü yaptığım grup ise ilimi savunuyordu. Malatya'lı köy çocuğu Ahmet'in doğuştan gelen hitabet yeteneğini , metaforlar yaratıp konu ile ilişkilendirmesine orada şahit oldum. Müthiş bir hatip olduğunu münazarada anladık. Aşık Veysel'i , Aşık Veysel'in sözleri onunla başka değer kazandı .

Ahmet , beni hitabetiyle , hatipliğiyle ezip geçmişti. Tarihi yenilgi ama iyi ders almıştım... Çalışmadan , her şeyi yerli yerine koymadan böyle bir platforma çıkmayacak ve bir gün Ahmet'i geçecektim...

Hayranlığım giderek artıyordu... İyi arkadaş olmuştuk...

Bir gün yolumuz evine düştü. Gültepe civarında iki göz gecekondu..Bir odada annesi , babası ve kardeşi Sami ile beraber kalıyordu diğer odada ise iki-üç büyükbaş hayvan... Şartlar böyle ...

Okuldan mezun olduk . Yazın Levent Çarşıda Migros yanında karpuz sergisi vardı ara sıra bende ona yardım etmeye gider ,yardımcı olurdum...

Üniversiteye girdi, Marmara siyasal mezunu oldu ama o işi yapmadı. Nasıl olduysa eksper oldu. Zamanla konusunda ülkenin en aranan eksperi oldu. Özellikle ağır vasıta , çekici işi ondan sorulurdu. Sigorta firmalarının aradığı eksper oldu... Zengin ve tanınır oldu...

Emeklilik sonrası çalıştığım firmanın patronunun odasında kocaman resmi vardı..

Çok özel birisiydi .... Malatya'dan göçen bir köy çocuğunun başarı hikayesi bugün koronavirüs nedeniyle bitmeden kapandı...

Diğer bir çok kaybımız gibi...

Bana örnek olmuş , çok şey öğrendiğim kişiydi....

Sıfırdan gelen Ahmet'in hikayesidir , ilham veren Ahmet'in hikayesidir , Hayatında Aşık Veysel'i es geçmeyen Ahmet'in hikayesidir...

Allah rahmet eylesin, mekanın Cennet olsun 2509 Ahmet Aktay...

Levent Lisesi 6 Fen B li arkadaşlarının duaları seninle olsun.

Hiç yorum yok: